Suomalaiset podcastit

Tälle sivulle on koottu suomalaiset podcastit. Lisäykset voi ilmoittaa lomakkeella.


0-100 [nolla viiva sata]

Podcast konsulttifirman perustamisesta.

Tilaa podcast: RSS-syöte, iTunes tai Windows Phone. (ohjeet)

Jaksot

Yhteensä 9 jaksoa, joista ensimmäinen julkaistu 14.12.2019.

8: Janne Kaitala rakentaa aitoja brändejä + päivitys

Julkaistu 9.4.2020

Janne Kaitala, Werkligin toinen perustajista, päätyi perustamaan design-taloa, kun lumilautailijan ja meteorologin ura jäivät haaveiksi. Nyt Janne rakentaa brändejä mm. K-kauppiaille ja tislaamoille. Keskustelemme Jannen kanssa siitä, miten Werklig selvisi omasta kuolemanlaaksostaan, miten brändiä myydään ja minkä takia Werklig ei etsi uusia työntekijöitä. PS. 0-100 jää tauolle ja palaa takaisin, kun koronavirustilanne on hellittänyt.

7: Mavericksin kilpailuetu on pienet kustannukset ja suuret palkat

Julkaistu 12.3.2020

Ohjelmistotalo Mavericksin Jouni Jaakkola perusti Talentedin kanssa yrityksen, joka ei paljoa välitä yhteisöllisyydestä tai hienoista työeduista. Minkä takia koodarit kuitenkin valitsevat Mavericksin työnantajakseen? 8,000 € kuukausipalkoilla voi olla jotain tekemistä asian kanssa. Puhumme Jounin kanssa rahasta ja konsulttifirmojen kustannusrakenteista, mutta myös siitä, mitä hän itse oppi työntekijänä kolmessa muussa konsulttiyrityksessä.

6: Johanna Raiskio ja Taru Kumpulainen toivat liinin markkinoinnin Suomeen

Julkaistu 27.2.2020

Brändi- ja markkinointitoimisto Unfairin Johanna Raiskio ja Taru Kumpulainen perustivat ensimmäisen markkinointiyrityksen yhdessä 20 vuotta sitten. Nyt Johanna ja Taru haluavat murtaa siilot asiakkaiden yrityksissä sekä samalla parantaa markkinointialan työntekijöiden työssä jaksamista. Mitä on liini markkinointi ja miksi sitä tarvitaan? Entä mikä rooli markkinoinnilla on konsulttiyrityksissä?

5: 14 työntekijää, kolme maata

Julkaistu 13.2.2020

Design- ja ohjelmistotalo Sangrella on työntekijöitä Suomessa, Puolassa ja Bulgariassa. Yrityksen rakentaminen kolmen maan välillä ei kuitenkaan aina ole ollut helppoa: Sangren toimitusjohtaja Mikael Koskimaa käy läpi mm. Puolan toimiston alkuvaiheen haasteita. Tämän lisäksi Mikael kertoo Sangren ensimmäisistä vuosista sekä omasta matkastaan perustajasta toimitusjohtajaksi.

4: Marko Oksanen ei mene siitä, missä aita on matalin

Julkaistu 30.1.2020

En tiedä, tuleeko tässä sarjassa vastaan toista yritystä, jolla on yhtä iso visio kuin Marko Oksasen perustamalla Coventuresilla. Coventures on konsulttitalo, joka rakentaa asiakkaille liiketoimintamahdollisuuksia täysin uudella tavalla. Mutta osaavatko asiakkaat ostaa sitä, mitä Coventures koittaa heille myydä? Muun muassa tähän kysymykseen saadaan vastaus Markolta.

3: Antti Akonniemi jätti uramaailman ja perusti konsulttitalon

Julkaistu 16.1.2020

Antti Akonniemi on ohjelmistotalo Kisko Labsin toinen perustajista. Tässä jaksossa käydään läpi Akonniemen henkilökohtaista tarinaa, mutta keskustellaan myös siitäkin, mikä rooli meetup-skenellä on ollut Kisko Labsin kasvussa sekä mitkä ovat Akonniemen vinkit yrittäjiksi aikoville.

PS. Antti Akonniemi ei ole enää Kisko Labsin toimitusjohtaja. Lue lisää: https://blog.kiskolabs.com/antti-salosesta-kisko-labsin-toimitusjohtaja

2: Motley on aina myynyt strategiaa

Julkaistu 2.1.2020

Miten voit myydä digitaalista strategiaa ravintola Cellan naapurista Suomen suurimmille organisaatioille ilman referenssejä? Entä mitä on luvassa, kun konsulttiyritys laajentaa toimintaansa verkkoliiketoimintaan? 0-100:n vieras Arto Martonen käy läpi Motleyn perustamista, tärkeimpiä oppeja ja yrityksen nykytilannetta.

1: Mika Viskari löysi yrityskumppanit LinkedInistä

Julkaistu 18.12.2019

Kun Mika Viskari lähti perustamaan ohjelmistoyritys Wunderdogia, hän ei tuntenut ketään muista yrityksen perustajajäsenistä. Lisäksi Mikalla ei itsellään ole käytännön kokemusta koodaamisesta. Miten tällaisista epätavallisista lähtökohdista syntyy sadan hengen koodaus- ja design-yritys?

0: Intro

Julkaistu 14.12.2019

Uusi podcast-sarja konsulttiyrityksen perustamisesta.

Takaisin podcastien listaan