Suomalaiset podcastit

Tälle sivulle on koottu suomalaiset podcastit. Lisäykset voi ilmoittaa lomakkeella.


Zetapodi

Kuuntele Zetapodi, niin tiedät miten maailma muuttuu nuorten mukana.

Tilaa podcast: RSS-syöte, iTunes tai Windows Phone. (ohjeet)

Jaksot

Yhteensä 7 jaksoa, joista ensimmäinen julkaistu 21.8.2018.

Mikrovaikuttajat, podcastit ja yhteiskunnalliset arvot – mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin trendit?

Julkaistu 8.11.2018

Vaikuttajilta imetään paljon vaikutteita niin arvoihin, asenteisiin kuin kulutustottumuksiin. Tässä jaksossa povataan vaikuttajamarkkinoinnin jatkavan kasvuaan vuonna 2019. Uskaltavatko yritykset hyödyntää vaikuttajien osaamista entistä laajemmin ja strategisemmin? Jaksossa sukelletaan myös mikrovaikuttamisen trendiin ja puhutaan siitä, mitä uusia kanavia vaikuttajat ottavat haltuun. Studiossa vieraana on A-lehtien vaikuttajamarkkinoinnin päällikkö Noora Verronen. Zetapodin juontaa A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula.

Case Fazer: Miten klassikkobrändi puhuttelee nuoria?

Julkaistu 25.10.2018

Tässä jaksossa puhutaan siitä, miten ikoninen ja arvostettu kotimainen brändi Fazer koukuttaa nuoret somessa. Podcastissa kuulet Kismet-kesäduunarista, Fazerin Munkkibaarista ja siitä, miten intohimoiset Marianne-fanit ompelivat käärepapereista penkkaripuvun. A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintulan vieraana on Fazerin viestintäpäällikkö Leena Kivioja. Hän kertoo esimerkkien kautta, miten Fazer on onnistunut puhuttelemaan nuoria, mikä on joskus mennyt pieleen ja mitä somekampanjoista on opittu.

Tyttöjen päivän spesiaali: #parastatytöissä

Julkaistu 11.10.2018

Kansainvälistä tyttöjen päivää vietetään 11.10. Sen kunniaksi Zetapodissa fiilistellään tyttöyttä. Mikä on parasta tytöissä? Tässä jaksossa puhutaan siitä, kuinka rohkeita, ennakkoluulottomia ja syvällisiä tytöt ovat ja miten tytöt muuttavat maailman. Studiossa vieraana ovat Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto ja Demin konseptisuunnittelija Aino Salonen. Podcastin juontaa A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula. Haastamme sinut mukaan! Mikä mielestäsi on parasta tytöissä? Jaa kommenttisi somessa #parastatytöissä.

Miksi vaikuttajamarkkinointi on niin tehokasta, väitöskirjatutkija Hanna Reinikainen?

Julkaistu 3.10.2018

Sometähdet ovat nousseet suosituimmiksi nuorisoidoleiksi ja heillä on valtava vaikutus kohderyhmäänsä. Tässä jaksossa väitöskirjatutkija Hanna Reinikainen kertoo, kuinka onnistut vaikuttajamarkkinoinnissa. Mitä tarkoittaa parasosiaalinen suhde? Entä millainen on täydellinen brand match ja miten markkinoija voi löytää brändilleen juuri oikeat vaikuttajat? Zetapodin juontaa A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula.

Osallista kohderyhmäsi: Miten brändiä kehitetään yhdessä nuorten kanssa, Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto?

Julkaistu 19.9.2018

Sukupolvi Z on kohderyhmä, jolla on paljon sanottavaa, monipuolisia taitoja ja halu osallistua lempibrändinsä tekemiseen. Tässä jaksossa Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto kertoo, miten Demi kehittää brändiään yhdessä nuorten kanssa. Miten Demi toteutti 20-vuotisjuhlanumeron yhdessä tyttöjen kanssa? Miten toimitus varmisti, että lukijoiden tuottama sisältö on brändin arvojen mukaista? Entä mitä tehdä, jos kaikki ei suju suunnitelmien mukaan ─ ja mitä virheistä voi oppia? Zetapodin juontaa A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula.

Teinit ja sosiaalinen media: Miksi nuoret katosivat Facebookista, sometohtori Suvi Uski?

Julkaistu 6.9.2018

Kännykkä kädessä syntyneelle Z-sukupolvelle sosiaalisella medialla on aivan erityinen merkitys. Somen kautta nuoret ovat saaneet yhteiskunnassa äänen ja vaikutusvaltaa, josta myös yritykset ovat kiinnostuneet. Tässä jaksossa sometohtori Suvi Uski ja A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula keskustelevat nuorten somen käytöstä. Miksi nuoret hylkäsivät supersuositun Facebookin? Mitkä ovat teinien suosikkikanavat nyt ja mikä niitä yhdistää? Entä miten somessa saa valtaa ja millaista vuorovaikutusta nuoret odottavat yrityksiltä? Osallistu keskusteluun Twitterissä ja LinkedInissä #zetapodi. Zetapodi on A-lehtien podcast sukupolvesta Z. Kuuntele Zetapodi, niin tiedät, miten maailma muuttuu nuorten mukana. Uusi jakso joka toinen torstai. www.a-lehdet.fi

Z-sukupolven arvot: Pitääkö brändin ottaa kantaa, tubettaja Tuure Boelius?

Julkaistu 21.8.2018

Sukupolvi Z, eli noin 8-20-vuotiaat nuoret, eroaa arvoiltaan ja asenteiltaan radikaalisti aiemmista sukupolvista. Liberaalit zetat haluavat aktiivisesti vaikuttaa maailmaan valinnoillaan ja teoillaan ja odottavat sitä myös yrityksiltä. Tässä jaksossa 17-vuotias tubettaja, vuoden 2017 homo ja Lätkäjätkä-Ville-biisillään tabuja rikkonut Tuure Boelius kertoo, miten hän räjäytti YouTuben tulemalla kaapista ja miksi hän tahtoo jatkossakin ottaa kantaa itselleen tärkeisiin asioihin. Entä valitseeko Tuure brändejä arvojen perusteella ja mikä kampanja on tehnyt häneen vaikutuksen? Zetapodin juontaa A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula. Osallistu keskusteluun Twitterissä ja LinkedInissä #zetapodi. Zetapodi on A-lehtien podcast sukupolvesta Z. Kuuntele Zetapodi, niin tiedät, miten maailma muuttuu nuorten mukana. Uusi jakso joka toinen torstai. www.a-lehdet.fi

Takaisin podcastien listaan