Suomalaiset podcastit

Tälle sivulle on koottu suomalaiset podcastit. Lisäykset voi ilmoittaa lomakkeella.


Markkinointimania

Podcast markkinoinnin murroksesta.

Tilaa podcast: RSS-syöte, iTunes tai Windows Phone. (ohjeet)

Jaksot

Yhteensä 10 jaksoa, joista ensimmäinen julkaistu 10.9.2014.

Miten Varusteleka tekee markkinointia? (Valtteri Lindholm)

Julkaistu 23.3.2015

Tämän vuoden toisessa jaksossa vieraanani on Varustelekan perustaja Valtteri Lindholm. Jakso on nauhoitettu 5.3. Haastattelussa käsitellään muiden muassa seuraavia asioita: Miten Varusteleka sai alkunsa? Miksi markkinointia ei kannata ulkoistaa? Minkälaisella tiimillä Varusteleka tekee markkinointia? Vaikuttavatko mediakohut myyntiin? Hakeeko Varusteleka tietoisesti mediakohuja? Mitä maksettua mainontaa Varusteleka tekee? (ja mitä on kokeillut, eikä tee enää) Miten erotella Facebook-sivun ja -mainonnan sisällöntuotantoa? Miten Varusteleka aikoo aloittaa myynnin ulkomaille? Mitä vinkkejä Valtteri antaa aloittavalle verkkokauppiaalle? yms. yms. Valtterin kirjasuositus The Praxis Näin tavoitat Varustelekan netissä Varustelekan Facebook-sivu Varustelekan verkkokauppa

Opi vaikuttamaan puheellasi (Juhana Torkki)

Julkaistu 26.2.2015

Pitäksi venähtänyt joulutauko on ohi ja on aika uuden jakson. Tällä kertaa vieraanani on puhetaidon kouluttaja ja kirjailija (Puhevalta, Neuvotteluvalta, Tarinan valta) Juhana Torkki. Haastattelusta saat paljon käytännön vinkkejä parempaan puheviestintään! Miten Juhana päätyi puhetaidon kouluttajaksi ja kirjailijaksi? Mitä ovat yleisimmät virheet puheviestinnässä? Miksi slaidikeskeisyys ei ole hyväksi puheen suunnittelulle? Mihin asiaan sinun täytyy erityisesti keskittyä puhetta suunitellessasi? Miten saat puheestasi vaikuttavamman ja mieleenpainuvamman? Miten Juhana itse valmistautuu puheisiin? Hyvää luettavaa Puhevalta Neuvotteluvalta Tarinan valta Ajattelu nopeasti ja hitaasti (Thinking fast and slow) Muita linkkejä Juhanan kotisivut Mikko Hyppösen TED Talk

Tarinoiden voima markkinoinnissa (Mervi Rauhala)

Julkaistu 23.12.2014

Vuoden viimeisessä jaksossa puhutaan tarinoista. Vieraanani on Storytelling työkaluna -kirjan kirjoittaja Mervi Rauhala. Miksi tarinoita kannattaa hyödyntää markkinoinnissa ja viestinnässä? Mikä saa tarinat toimimaan? Mikä on tarina? Onko hyvälle tarinalle olemassa kaava? Miksi tarinat muistetaan niin hyvin? Miten muuten tarinoita voi hyödyntää yritystoiminnassa? Mitä on tarinapääoma? Miten sosiaalinen media on muuttanut tarinankerrontaa? Mervin kirjasuositukset Storytelling työkaluna Storywars Esimerkki hyvin markkinoivasta yrityksestä Vincit Oy Käy myös kurkkaamassa Storytelling työkaluna -kirjan Facebook-sivu ja seuraa Mervi Rauhalaa ja kirjan toista kirjoittajaa Tarja Vikströmiä Twitterissä. Mukavaa joulunaikaa!

Viisi vinkkiä Google AdWords -mainontaan

Julkaistu 4.12.2014

Vuorossa on kymmenes jakso ja aiheena Google AdWords -mainonta. Aiemmasta poiketen tämä jakso on haastattelun sijaan monologi. Päätin vaihteeksi kokeilla jotain muuta. Vieraista ei toki kokonaan luovuta, jatkossa heitäkin on luvassa ihan riittävästi. Tässä jaksossa annan sinulle viisi vinkkiä Google AdWords -mainontaan. Menen aika suoraan ja nopeasti asiaan, joten asian sisäistäminen vaatii todennäköisesti täyden keskittymisen. Mikä asia mainonnassa täytyy vähintään tehdä oikein, jotta voi saada tuloksia? Miten varmistat, että mainonta on kannattavaa? Miten voit tasapainottaa mainonnan kustannukset ja tuotot optimaallisella tasolle? Kuinka voit kasvattaa klikkausprosentteja eri mainosteksteillä? Miten nostat mainokset helposti uudelle tasolle?

Hakukoneoptimointi nyt ja tulevaisuudessa (Arttu Raittila)

Julkaistu 20.11.2014

On yhdeksännen jakson aika ja vieraanani on hakukoneoptimoinnin asiantuntija Arttu Raittila. Keskustelemme Artun kanssa jaksossa muiden muassa hakukoneoptimoinnin prosessista, linkkejen merkityksestä ja siitä, miten hakukoneoptimointi on vuosien aikana muuttunut. Mitä eroa on hakukoneystävällisyydellä ja hakukoneoptimoinnilla? Miten hakukoneoptimointi on muuttunut vuosien varrella? Minkälaisia vaiheita hakukoneoptimointiin kuuluu? Kuinka nopeasti tuloksia on mahdollista saavuttaa? Minkälaiset linkit ovat Googlen silmissä hyviä? Onko hakemistolinkeistä hyötyä? Miten PR-toiminnan ja hakukoneoptimmoinin raja häilyy? Onko sosiaalisen median linkeillä vaikutusta hakukonenäkyvyyteen? Onko vain ykköspaikalla merkitystä Googlessa? Artun blogisuositukset The Moz Blog Search Engine Journal Esimerkkejä hyvin markkinoivista yrityksistä Wauwaa Varusteleka (tuotteiden välinen linkitys)

Tavoita asiakkaasi YouTubessa (Joona Haatainen)

Julkaistu 6.11.2014

Kahdeksannessa jaksossa hyppäämme YouTuben maailmaan, kun vieraanani on ensimmäisen kotimaisen YouTube-videoverkoston, Töttöröö Networkin, maajohtaja Joona Haatainen. Miksi YouTube on merkittävä markkinointikanava? Mitä Töttöröö Network tekee? Keitä ovat tubettajat? Miksi yhteistyötä tubettajien kanssa kannattaa harkita? Minkälaista sisältöä ihmiset tuottavat YouTubeen? Miksi YouTube on erittäin merkittävä kanava etenkin, kun markkinoidaan nuorille? Kannattaako yrityksen perustaa oma YouTube-kanava? Miksi TV-mainos ei välttämättä ole paras YouTubeen? Joonan kirjasuositus Hyvästä paras YouTube-kanavasuositus StuntFreaksTeam Esimerkkejä hyvin markkinoivista yrityksistä Varusteleka Samsung Esimerkki sisältöyhteistyöstä YouTubessa (ei esiintynyt jaksossa) https://www.youtube.com/watch?v=UodCgtQrpu0

B2B-yrityksen markkinoinnin automaatio (Joonas Rinne)

Julkaistu 22.10.2014

Jaksossa numero seitsemän puhumme B2B-yrityksen markkinoinnin automaatiosta ja inbound-markkinoinnista. Vieraanani on Digitys Oy:n toimitusjohtaja Joonas Rinne. Mitä on inbound-markkinointi? Mitä on markkinoinnin automaatio ja mitä sillä tavoitellaan? Mitä järjestelmiä markkinoinnin automaatioon on tarjolla? Miten automaatio voi muuttaa myyjän työtä? Mitä täytyy osata ottaa huomioon käyttöönotossa? Esimerkkejä siitä, mitä automaatiolla voidaan saavuttaa Markkinoinnin automaation järjestelmiä HubSpot Eloqua Marketo Pardot ExactTarget Työkaluja henkilökohtaisen sähköpostiviestinnän automatisointiin Sidekick Yesware Kirjasuosituksia Think Outside the Inbox Inbound Marketing Esimerkit hyvin markkinoivista yrityksistä Moz Neil Patel MR Porter

Ukko.fi:n markkinoinnin salaisuudet (Olli Kopakkala)

Julkaistu 9.10.2014

Kuudennen jakson vieraana on Ukko.fi:n markkinointipäällikkö Olli Kopakkala. Ukko.fi on yritys, joka testaa ja on testannut erittäin laajasti eri markkinointikanavia niin netissä kuin netin ulkopuolella. Jaksossa Olli jakaa meille kaikille ne keinot, jotka Ukko.fi:lle ovat toimineet ja valottaa myös epäonnistuneita kokeiluja. Mitkä markkinointikanavat ovat toimineet Ukko.fi:lle? Mikä markkinointikeino yllätti positiivisesti? Mitkä markkinointikokeilut ovat epäonnistuneet? Miten Ukko.fi mittaa ja testaa markkinointia? Miten Ukko.fi testaa Youtube-mainontaa? Mitä on tarkoitus kokeilla tulevaisuudessa? Ollin kirjasuositus CA$HVERTISING Ollin esimerkit hyvin markkinoivista yrityksistä Varusteleka Amazon

Markkinointi Instagramissa, Twitterissä ja Pinterestissä (Joonas Villanen)

Julkaistu 24.9.2014

Viidennen jakson vieraanani on sosiaalisen median markkinointitoimiston Dinglen markkinointipäällikkö Joonas Villanen. Puhumme jaksossa Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä sekä sosiaalisen median markkinoinnista ylipäätään. Miten suomalaiset yritykset ovat heränneet verkkokauppaan? Miten sosiaalisesta mediasta saadaan myyntiä? Miten B2B-yritys voi kasvattaa myyntiä sosiaalisen median avulla? Mikä on Instagram ja mitä yritykset voivat tehdä siellä? Mitä yritykset voivat tehdä Twitterissä? Kannattaako Twitteriin mennä henkilönä vai yrityksenä? Mitä Pinterestissä tehdään? Joonaksen kirjasuositus Rework Esimerkkejä hyvin markkinoivista yrityksistä Rakennusvirasto (Twitter) Karhu (Facebook) Docventures Joonaksen tavoitat Twitterissä, LinkedIn:ssä ja meilillä. Tsekkaa myös Joonaksen podcast Social Media Beast.

Oma tuote ideasta ulkomaille (Olli Nuutila)

Julkaistu 10.9.2014

Tällä kertaa haastateltavanani oli Olli Nuutila, design-palovaroittimia valmistavan Jalo Helsingin toimitusjohtaja ja yksi perustajista. Jalo Helsinki on useita kertoja palkittu tuote, jota viedään tällä hetkellä 29 maahan. Kuuntele tarina yrityksen taustalla sekä Ollin vinkit oman tuotteen viemiseksi ulkomaille. Miten idea sai alkunsa? Mitä haasteita yrityksen alkutaipaleella oli? Miten Jalo Helsinki on avannut myyntiä muualle Eurooppaan? Millainen merkitys osaavalla tiimillä on ollut menestymiselle? Saako Suomessa apua kansainvälitysmiseen? Miten lähteä viemään omaa tuoteideaa eteenpäin? ...sekä paljon muuta Esimerkki hyvin markkinoivasta yrityksestä Apple

Takaisin podcastien listaan