Suomalaiset podcastit

Tälle sivulle on koottu suomalaiset podcastit. Lisäykset voi ilmoittaa lomakkeella.


Pieninkin olento

Suomenkielinen D&D-roolipelipodcast, jossa joukko ystäviä seikkailevat Sasanian värikkäässä maailmassa. Luvassa naurua, herkkiä hetkiä ja haparoivaa sankaruutta.

Tilaa podcast: RSS-syöte, iTunes tai Windows Phone. (ohjeet)

Jaksot

Yhteensä 20 jaksoa, joista ensimmäinen julkaistu 10.2.2020.

CIRIA traileri

Julkaistu 23.9.2020

Pieninkin olento palaa toisella tuontantokaudella entistä pienempänä. Uudet hahmot! Uudet juonet! Parempi äänenlaatu! Pieninkin olento on taas luonasi.

ARMARA 18. Kaksintaistelu

Julkaistu 21.8.2020

Golrathanin klaani ryntää Pökön johtamana kohti taistoa Turekia vastaan. Turek haastaa kuitenkin Pökön kaksintaisteluun virtaavan vesiputouksen yllä. Kenestä tulee goljattien oikeutettu johtaja ja voiko Turekiin ja hänen kätyriinsä Argokseen luottaa, että peli on puhdasta? Kuuntele ensimmäisen tuotantokauden viimeinen jakso, saadaksesi kysymyksiin vastaukset!

ARMARA 17. Kaksi mummoa

Julkaistu 4.8.2020

Jevaun on kiperässä paikassa 30 metrin korkeudessa tarraten viimeisellä voimillaan kallioseinämään. Myös Élyohn, Umbra ja Noki ovat kiperässä paikassa törmätessään lopulta pahamaineiseen Turekiin. Kiperät ovat paikat tosiaan koko saattueella! Entä miten mummot asiaan liittyvät? Se selviää vain kuuntelemalla jakso!

ARMARA 16. Gondin syöksy (2/2)

Julkaistu 8.7.2020

Saattue etsii Myyren heimoa Gondin syöksyn takaisesta luolasta. Jevaun, Pökkö ja Mjau saavat kokea kuinka vaikeaa reikiä voi olla kiivetä alas. Umbra ja Élyohn vuorostaan löytävät enemmän Goljatteja kuin kenties halusivat…

ARMARA 15. Gondin syöksy (1/2)

Julkaistu 16.6.2020

Saattue jakautuu lähtiessään tutkimaan Gondin syöksyn saloja (mitäs ryhmän jakamisesta sanotaankaan…). Umbra ja Élyohn yrittävät huijata ja (kiusata) tiensä sisään Goljattien ohi alaovesta. Jevaun, Mjau ja Pökkö vuorostaan joutuvat kovan ystävyyskriisin keskelle selvittäessään mitä mystisestä montusta syöksyn huipulta löytyy.

ARMARA 14. Joku on piirtänyt taivaankanteen merkin (2/2)

Julkaistu 8.6.2020

Varjoja ja valoa! Élyohn saa uuden ystävän epäilyttävän Mustan Helmen muodossa. Saattue vuorostaan kohtaa uudestaan valo-olento Chloen, joka heille alun perin antoi tehtäväksi kerätä Sasanian maan Kaeran Helmet. Chloe ohjaa sankarimme Gondin syöksylle, jossa hän uskoo Pökön vanhempien tappaneen Turekin piileksivän. Mutta mitä vesiputouksen pyörteistä löytyykään…

ARMARA 13. Joku on piirtänyt taivaankanteen merkin (1/2)

Julkaistu 27.5.2020

Pelastaakseen Pökön siskon, ja kenties koko hajoavan maailman, päättää saattue jättää karavaanin taakseen ja kiirehtiä arojen halki kohti myyttistä Horn-vuorta. Hyvästit ovat kuitenkin aina haikeat ja Élyohn antaa yllättävän jäähyväislahjan Vibjörnille. Umbran mieli vuorostaan järkkyy hänen nähdessään yötaivaalla näkyjä!

ARMARA 12. Pimeää ei tarvitse pelätä (2/2)

Julkaistu 19.5.2020

Matka jatkuu Steinfestingin läpi, mutta mitä tiellä tuleekaan vastaan, jos ei lisää arvoituksia! Missä Pökön sisko Kara viipyy? Entä kuka Nirha oikeasti on ja miksi hän pitää niin kissoista? Taivaalla vuorostaan liikkuu muutakin kuin petoja, ja sankarimme ovat Kynttilä-yön jälkeen vaikean päätöksen edessä…

ARMARA 11. Pimeää ei tarvitse pelätä (1/2)

Julkaistu 11.5.2020

Sankarimme tekevät parhaansa liehitelläkseen pakkasjätti Fryndiriä. Mutta miten he selviävät pimeästä Remorhaz luolasta ja mitä kaikkea sieltä löytyy? Entä kuinka seksikkäästi Umbra oikeastaan osaa tanssia? Näihin kysymyksiin löydät jaksosta vastauksen. Siis D&D:tä parhaimmillaan!

ARMARA 10. Steinfesting (2/2)

Julkaistu 4.5.2020

Kuka arvasi, että jättejä sittenkin on olemassa? En minä ainakaan! Uusimmassa jaksossa selviää mitä pakkasjätti Fryndir sankareistamme haluaa. Jätin suostuttelussa Mjaun diplomaatin taidot ja Umbran sukkapottuviina pannan koetukselle. Ja kenties selviää mitä verisen polun päädystä löytyy…

ARMARA 09. Steinfesting (1/2)

Julkaistu 23.4.2020

Jättien kivet!? No nyt on kyllä fantasiaa kerrassaan! Karavaanin uuden johtajan, Pökön, johtamana saattue matkaa sisälle uhkaavaan Steinfestingiin. Mitkäköhän he sieltä löytävät? Kukkia kenties? Tai uusia ystäviä? Vai elämän merkityksen!? Vähän epäilen, onhan pelin nimi sentään lohikäärmeitä ja luolastoja!

ARMARA 08. Nurinkurisia tuttavuuksia

Julkaistu 13.4.2020

Laulua, tikaritemppuja ja akrobatiaa puiden oksilla! Onko tämä sirkussimulaattori vai seikkailuroolipeli podcast?! Sankarimme viettävät railakasta leirielämää, selvittävät Kunglan saattueen saloja ja tutustuvat Nirha-mummeliin.

ARMARA 07. Firbolgi ja rodeo (2/2)

Julkaistu 19.3.2020

Haluan nähdä vuoria! Saattue kääntyy itään, toivoen vuorten tarjoavan lohikäärmeiltä ja muilta vaaroilta suojan. Leirissä Jevaun parantamaan muiden mielialaa, Umbran etsiessä varastettua omaisuuttaan. Mutta yhtäkkiä aroilla liikkuu jotain vauhdilla karavaania kohti! Onko se lintu? Vai lentokone? Ei, sillä se on Gorgon!

ARMARA 06. Firbolgi ja rodeo (1/2)

Julkaistu 12.3.2020

Lohikäärmeitä! Oikeastiko?! Matka jatkuu saattueen keräillessä itseään tullilla kokemansa nöyryytyksen jälkeen. Tiellä he kuitenkin kohtaavat mysteeristä druidijoukkoa johtavan Firbolgin, jolla on huonoja uutisia. Onko karavaanin sittenkään turvallista matkata Armaran arojen halki?

ARMARA 05. Pulmia tullilla (2/2)

Julkaistu 5.3.2020

Jännitys kiristyy! Maksu on suoritettu ja karavaani päästetään tullin läpi. Mutta eihän tästä niin helpolla selvitä, sillä Umbra päättää järjestää Pohjoisen Sotureille yllätyksen! Mitäköhän konsteja saarnamiehellä mahtaa olla hihassaan? Selviääkö saattue sittenkään hengissä Armaran Aukon tullista?

ARMARA 04. Pulmia tullilla (1/2)

Julkaistu 27.2.2020

Tie on suljettu! Epäonnistunut hiipimisoperaatio johtaa Mjaun, Élyohnin ja Preerian vangitsemiseen tullilla. Miten loput saattueesta reagoi huonoihin uutisiin? Entä onnistuuko Mjau selvittämään tilanteen tullia pitävien Pohjoisten Soturien kanssa?

ARMARA 03. Karavaanielämää (2/2)

Julkaistu 10.2.2020

Armaran aukko lähestyy! Saattue pohtii muiden karavaanin jäsenten kanssa miten aukolle pystytetyn tullin suhteen tulisi toimia. Lopulta sankarit päättävät itse lähteä tutkimaan epäilyttävää tullia tarkemmin. Mutta mitenköhän hiiviskely tullille onnistuu… Jaksossa kuullaan myös Jevaunin tarina Hazardin puolipeikoista.

ARMARA 02. Karavaanielämää (1/2)

Julkaistu 10.2.2020

Pohjoisesta tuulee! Saattue totuttelee karavaanielämään, metsästää vaihtelevalla menestyksellä ja kouluttaa matkakumppaneistaan sotureita. Illan tullen kokon äärellä Jevaun, Mjau ja Pökkö löytävät yhteneväisyyksiä traagisista taustoitaan. Umbra ja Elyohn vuorostaan kokevat kummatkin omanlaisen hämmentävän yllätyksen.

ARMARA 01. Matka alkaa

Julkaistu 10.2.2020

Tarina alkaa! Saattue löytää itsensä La'loekan-kylästä, josta heidän on määrä matkata pohjoiseen Armaran aroille. Tehtävänä on etsiä mystinen Neyan talja, goljatti-kansan Kaeran helmi. Saattue lyöttäytyy osaksi Thyra "Tornin" johtamaa karavaania. Mutta miten onnistuu matkavalmistelut ja muonanhankintareissu?

Tervetuloa Pieninkin olento -podcastin pariin

Julkaistu 10.2.2020

https://soundcloud.com/jaksofi/pieninkin-olento-jakso-0-tervetuloa-pieninkin-olento-podcastin-pariin Pieninkin olento on komedia podcast, jossa joukko ystäviä kokoontuu saman pöydän äärelle pelaamaan Dungeons & Dragonsiä. Tässä esittelyjaksossa pelinohjaaja Oskar ja hänen aisapari Ben kertovat lyhyesti Sasanian maailmasta ja siitä, mitä roolipelaaminen podcastissä oikeastaan tarkoittaa. Sen jälkeen pelaajat pääsevät esittelemään omat hahmonsa ja niiden taustatarinat.

Takaisin podcastien listaan