Suomalaiset podcastit

Tälle sivulle on koottu suomalaiset podcastit. Lisäykset voi ilmoittaa lomakkeella.


Näkemysräppi

Näkemysräpissä esitetään kiinnostavia näkemyksiä ihmisten käyttäytymisen ja maailman muutoksesta. Podcastin juontaa A-lehtien myyntijohtaja Päivi Vaipuro.

Tilaa podcast: RSS-syöte, iTunes tai Windows Phone. (ohjeet)

Jaksot

Yhteensä 6 jaksoa, joista ensimmäinen julkaistu 19.9.2019.

Miten megatrendit muuttavat markkinointia?

Julkaistu 28.2.2020

Megatrendit vaikuttavat suomalaisten ostamiseen ja käyttäytymiseen. Niinpä ne vaikuttavat myös yritysten markkinointiin – tai ainakin niiden pitäisi. Näkemysräppi-podcastIssa puhutaan nyt siitä, miten megatrendit näkyvät markkinointijohdon pöydällä. A-lehtien Päivi Vaipuron vieraana on markkinoinnin konkari, Bernerin markkinointijohtaja Satu Laakso.

Äitien tekemään ruokaa - Miten tunteilla tehdään tulosta?

Julkaistu 18.12.2019

Saarioinen on onnistuneesti koskettanut suomalaisten tunteita emootiovetoisella markkinoinnillaan, mutta mitä se on vaatinut ja mitä siitä on oivallettu? Studiossa A-lehtien Päivi Vaipuro ja Saarioisten kuluttajakokemuksen johtaja Tia Yrjölä puhuvat siitä, miten tehdään ja mitataan markkinointia, joka synnyttää tunnereaktioita ja tuottaa tulosta.

Asiakaskokemus: Tunteiden kautta parempaan asiakaskokemukseen

Julkaistu 27.11.2019

Miten äänikirjapalvelu sai asiakkaat kirjoittamaan itselleen rakkauskirjeitä? Asiakaskokemus syntyy tehokkuudesta ja nopeudesta, mutta myös tunteesta. Tässä Näkemysräpin jaksossa BookBeatin Sari Forsström kertoo, miten yritys puhuu asiakkaille omalla äänellä, datalla ja aidolla tunteella. Näkemysräppi-podcastin juontaa A-lehtien Päivi Vaipuro.

Markkinana maailma: mitä ostopolkujen muutos vaatii brändiltä?

Julkaistu 13.11.2019

Verkkokauppa kasvaa ja mullistaa ihmisten tarpeita, toiveita ja ostokäyttäytymistä. Kasvaako vai laskeeko brändin merkitys? Finnish Design Shop myy monia laadukkaita brändejä hyvällä menestyksellä globaalisti. Tässä Näkemysräpin jaksossa A-lehtien Päivi Vaipuron vieraana on Finnish Design Shopin operatiivinen johtaja Reetta Noukka, joka kertoo, miten mietityllä konseptilla menestytään kansainvälisillä markkinoilla.

Datalla johdettu markkinointi: Kohti parempaa asiakaskokemusta pizza kerrallaan

Julkaistu 9.10.2019

Miten markkinointia johdetaan datalla? Millaista kyvykkyyttä se vaatii yritykseltä ja yhteistyökumppaneilta? Studiossa Päivi Vaipuron vieraana on digi- ja asiakaskokemusjohtaja Johanna Kuosmanen Kotipizzasta, yhdestä datan hyödyntämisen edelläkävijäbrändistä. Tässä jaksossa kuulet myös, miten pizzat tilataan tulevaisuudessa ja miten data taipuu tuotekehitykseen.

Brändit ja sukupolvet: Miten perinteinen Stockmann ottaa haltuun uudet sukupolvet?

Julkaistu 19.9.2019

Aktiiviväestössä on neljä sukupolvea, jotka ajattelevat ja käyttäytyvät hyvin eri tavoin. Mitä eri sukupolvet odottavat brändeiltä? Entä miten zetat, milleniaalit, äksät ja babyboomersit sitoutuvat brändeihin? Miten perinteinen brändi voi pysyä merkityksellisenä kaikille kohderyhmilleen? Podcastin juontaa A-lehtien myyntijohtaja Päivi Vaipuro. Ensimmäisessä jaksossa Päivin kanssa brändeistä ja sukupolvista keskustelee Stockmannin digijohtaja Anna Salmi.

Takaisin podcastien listaan