Tälle sivulle on koottu suomalaiset podcastit. Lisäykset voi ilmoittaa lomakkeella.
Yhteyshenkilöt
Ajatuksia herättävää keskustelua ja vertaistukea yksinyrittäjille. Rennossa etukenossa, pönötystä ja kainostelua välttäen. Kurkkaa lisätietoa ja blogimme: www.yhteyshenkilot.fi Yhteyshenkilöt Facebookissa: https://www.facebook.com/yhteyshenkilotpodcast/ Yhteyshenkilöt Twitterissä: https://twitter.com/yhteyshenkilot
Jaksot
Yhteensä 5 jaksoa, joista ensimmäinen julkaistu 15.7.2017.
#010 Yrittäjän vapaa-aika – onko sitä edes olemassa?
Yrittäjä ja vapaa-aika – monen mielestä ehkä omituinen sanayhdistelmä. Erityisesti meidän yrittäjien tulisi kuitenkin pitää huoli siitä, että osaamme nollata aivot ja erottaa työn ja vapaa-ajan toisistaan silloinkin kun pitää kiirettä. Tämänkertaisessa podcast-jaksossa kerromme omista keinoistamme pistää aivot narikkaan silloinkin kun mieli tekisi puuhastella mielenkiintoisten projektien parissa. Vapaa-aikaan liittyy tiiviisti myös töiden priorisointi ja aikatauluttaminen, silloin aikaa jää myös lusmuilulle. Joutilaisuus on tärkeää, sillä juuri se saa uudet ideat lentämään! Mutta miten muumit liittyvät tähän? Tai koirat? Sekin selviää kuuntelemalla uusin podcast-jakso! - - - Mitä ajatuksia podcastimme on sinussa herättänyt? Kymmenen jakson pilotti päättyy tähän jaksoon. Vinkkaa meille aiheista, joista haluaisit kuulla seuraavaksi! www.yhteyshenkilot.fi https://www.facebook.com/yhteyshenkilotpodcast
#009 Kummituksia yläkerrassa – yrittäjän peloista ja kivuista
Me yrittäjät olemme joskus käsittämättömiä jänishousuja. Pelkäämme markkinointia, hinnoittelua, ei-sanaa, vanhoista asiakkaista luopumista, itsensä likoon laittamista... Tässä jaksossa käsittelemme omia yläkerran kummituksiamme: pelkoja, jotka olemme voittaneet ja niitä, joihin törmäämme aina uudelleen. Puhumme myös huijarisyndroomasta, josta ei pääse eroon edes tämänkertainen vieraamme, myynnin ja markkinoinnin rautainen ammattilainen Pasi Rautio. Tässä jaksossa tunnustetaan kaikki! Pasi valmentaa, kouluttaa, kiertää puhumassa ja auttaa muita menestymään. Opiskelijoita, palkollisia, yrittäjiä, johtajia, myyjiä tai sellaisiksi haluavia. Nuorena oman vitsansa vääntänyt. Tuhansia kilometrejä, satoja virheitä. Oppimisen polku jatkuu edelleen. Tuplaamo: http://tuplaamo.fi/ Pasi Rautio: http://pasirautio.fi/ Tuplaamo Facebookissa: https://fi-fi.facebook.com/Tuplaamo/ Pasi Twitterissä: https://twitter.com/tuplapasi?lang=fi Ilmoittaudu Myynti-iltamiin: http://myynti-iltamat.fi/ Pasin mainitsema sotatieteen tohtori Saara Jantunen: https://fi.linkedin.com/in/saara-jantunen-a4446619
#008 Verkostoituminen – ihmissuhteiden luomista ripauksella bisnestä
Tänään podcastissa pohdimme, mikä oikein tekee verkostoitumisesta niin vaikeaa. Entä mitä yhteistä on verkostoitumisella ja yrityksen imagolla? Tässä kymmenen teesiämme parempaan verkostoitumiseen: 1. Yrittäjä on utelias otus, joka haluaa tutustua uusiin ihmisiin ja oppia uutta. Löydä oma tapasi verkostoitua! 2. Verkostoituminen on yritystoiminnan pohja. Kaikki verkostoituminen kasvattaa bisnestä tavalla tai toisella. 3. Älä lähde liikkeelle ainoastaan myyntimielellä. Älä siis tyrkytä. Muistamme parhaiten ne kivat tyypit, jotka auttavat muita. 4. Omia verkostoja voi kasvattaa myös muutenkin kuin kasvotusten – muista sosiaalinen media ja erityisesti LinkedIn. 5. Oman yrityksen toiminnan esitteleminen on helppoa silloin kun yrityksesi imago ja oma persoonasi olevat linjassa keskenään. Jos et ole pönöttäjä, älä pönötä myöskään firmasi nimissä. Silloin luoksesi hakeutuvat myös ne sinulle sopivimmat asiakkaat, joiden kanssa on ilo tehdä töitä. 6. Olet kävelevä käyntikortti yrityksellesi myös kissanristiäisten ulkopuolella – halusit tai et. 7. Käyntikorteista puheen ollen – ne ovat helppo tapa jäädä mieleen ja erottua muista. 8. Sinun ei tarvitse olla sosiaalinen ja puhelias verkostoituaksesi. Etsi oma tapasi verkostoitua ja mene sellaisiin tilaisuuksiin, missä sinun on helppo olla. 9. Jos et löydä paikkakunnaltasi kivoja keinoja verkostoitua muiden yrittäjien kanssa, ota ohjat omiin käsiisi. Perusta vaikka kerran kuussa tapaava yrittäjien rinki Kaijan ja Kaisun tapaan. 10. Älä odota sitä hetkeä, kun tapahtumanjärjestäjä kehottaa verkostoitumaan. Juttele vierustoverisi kanssa! Vaikka naapuri vähän kummastelisikin, ainakin jäät mieleen. Linkki jaksossa mainittuun Anna Seppäsen blogiartikkeliin: https://www.parempibisnes.fi/blogi/anna-seppanen/lopeta-verkostoituminen/ Verkostoitumisvinkkejä ja keskustelua aiheesta täällä: https://yhteyshenkilot.fi/2017/07/28/008-verkostoituminen-ihmissuhteiden-luomista-ripauksella-bisnesta/
#007 Empatiaa ja asiakasymmärrystä – avaimet digimarkkinointiin
Tässä jaksossa puhumme digimarkkinoinnin perusteista. Opit mm. - mikä on digimarkkinoijan tärkein kyky (paljastus: kyseessä ei ole IT-taidot!) - miksi kohderyhmän määrittely on niin tärkeää - mikä helppo ohjenuora auttaa hakukoneoptimoinnissa - miten päästä alkuun sähköpostimarkkinoinnissa - miksi yrittäjän ei kannata myydä stressinhallintaopastusta vaan apua hartiajumeihin - miten valita blogin aihe ja tuottaa kiinnostavaa sisältöä myös alkuinnostuksen jälkeen. Vieraanamme on digimarkkinoinnin kouluttaja, Bisneskoulun (http://www.bisneskoulu.fi/) ja Mamaonbis-yhteisön (http://mamaonbis.fi/) perustaja Anja Kadziolka. Anja auttaa yrittäjiä markkinoimaan palveluitaan ja rakentamaan liiketoimintaa verkkoon. Anja on toiminut yrittäjänä vuodesta 2008. Jaksossa mainitut työkalut sähköpostiautomaatioon: Mailchimp: https://mailchimp.com/ Active campaign: http://www.activecampaign.com/ GetResponse: https://www.getresponse.com/ Anjan mainitsemat "25 ideaa Facebook-markkinointiin": https://bisneskoulu.lpages.co/25-facebook-julkaisuideaa/ ja "13 tapaa saada lisää tykkääjiä Facebook-sivulle": http://www.bisneskoulu.fi/13-tapaa-saada-lisaa-tykkaajia-facebook-sivulle/ Jos jakson avokadovitsi ei auennut, lue lisää täältä: https://yhteyshenkilot.fi/henkilot/
#006 Hintalappu omalle työlle — mitä myyt ja millä hinnalla?
Yksi yrittäjyyden suurimmista haasteista on oikean hinnan määritteleminen omalle osaamiselle. Varsinaisen työn lisäksihän aikaa kuluu paljon muuhun, mistä euroja ei voi laskuttaa, mutta mitä ei voi laiminlyödäkään. Täytätkö kalenterin huonosti maksetuilla ja epämieluisilla töillä? Vai jätätkö tilaa paremmille töille, mahdollisille uusille asiakkaille ja aina niin tärkeille hengähdystauoille? Joskus on myös hyvä myydä ei-oota asiakkaille, koska niin teet itsestäsi entistä kiinnostavamman, todellisen limited editionin. Entä millaisten asiakkaiden kanssa haluat tehdä töitä? Sellaistenko, jotka tinkivät muutamasta eurosta eivätkä arvosta työtäsi? Hinnoittelussa on kyse muustakin kuin euroista tai työhön kuluvasta ajasta – siinä on pelissä myös oman työn arvostus, omien taitojen kehittäminen ja yrittäjän itsensä hyvinvointi. Tällä kertaa juttelemme oman työn hinnoittelusta, ulkoistamisesta, tarjouksista ja tuotteistamisesta. Fokuksessa on erityisesti käännösala, jonka hinnoittelu on aivan oma viidakkonsa. Linkki Kaisun mainitsemaan helsinkiläiseen kauneussalonkiin: http://www.liinun.fi.